Gemeentelijke regie op schuldhulpverlening

  • Ga ik schuldhulpverlening zelf doen of uitbesteden? Of ga ik samenwerken? En moet ik aanbesteden?
  • Hoe kan ik op resultaat sturen? Wat zijn goede prestatie-indicatoren? Hoe blijf ik in control?
  • Stuur ik op input of op output?
  • Hoe pas ik de schuldhulpverlening in binnen het integrale dienstverleningsconcept van onze gemeente? 
  • Hoe zorg ik ervoor dat de uitvoerende partij onze klanten niet automatisch op de duurste trajecten zet?
  • Maak ik een raam- of andersoortige overeenkomst met de uitvoerende partij? En hoe lang moet het contract van kracht zijn?
  • Hoe zit het met (mandateren van) besluiten en bezwaar en beroep?

Deze en andere vragen rond regievoering beantwoorden we de komende maanden tijdens regionale werkateliers, platforms, regionale Divosabijeenkomsten en andere bijeenkomsten.

In opdracht van Divosa werken Stimulansz en Magazijn13 aan een Verkenning ‘Gemeentelijke Regie op de uitvoering van de schuldhulpverlening’. Deze verkenning moet rond 1 maart 2012 gereed zijn. Tijdens bovengenoemde bijeenkomsten wordt informatie gepresenteerd èn verzameld t.b.v. de verkenning. Heeft u vragen over dit onderwerp of heeft u interesse in deelname aan een van deze bijeenkomsten? Neem dan contact op via schulddienstverlening@stimulansz.nl.

Een gedachte over “Gemeentelijke regie op schuldhulpverlening

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s