Gedragsbeïnvloeding via gemeentelijke campagnes

Om overheden op weg te helpen bij het ontwikkelen van massamediale campagnes heeft het ministerie van AZ een rapport opgesteld waarin een eerste set handvatten en inzichten zijn uitgewerkt om te komen tot effectieve gedragsverandering via massamediale campagnes. Het rapport bevat onder meer een overzicht van doelen die relatief meer of minder kansrijk zijn. Het ministerie van SZW wijst gemeenten hierop in haar maandelijkse nieuwsbrief over schuldhulpverlening.

Onze zuiderburen hebben iets vergelijkbaars opgezet. Zij presenteren het Communicatiedraaiboek: In vijf stappen communiceren met mensen in armoede.

En kijk ook eens naar de Mediaplanner voor Basiscommunicatie Armoedebestrijding.

Een gedachte over “Gedragsbeïnvloeding via gemeentelijke campagnes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s